14 juli 2009

Blommor och böcker var det ja...


Mårbackapelargonen har börjat blomma...

Och tomaterna börjar komma ordentligt! Det kan bli en hel del på den här plantan. Synd att jag inte gillar tomater..."men varför odlar du dom då?" säger sambon...Det är roligt! Och han äter dem gärna :)

Doftpelargonen "Fragrance" har blommat villigt ända sen jag köpte den tidigt i våras. Blommorna är inte stora, men så himla söta. Och den doftar...en blandning av pepparmint och bensin...precis min doft!! ;)

Min Chirita gillar att vara ute på grönbete i skuggan på balkongen!

Den här har jag precis läst klart. Intressant bok för oss som bor i Karlstad...men intressant även för alla andra tror jag. Hanna skriver om sin uppväxt med en något manisk pappa och en hel del djur...Och som det är i naturen får man inte vara blödig. Dåliga exemplar slås ihjäl, utan pardon. Kanske är det därför som Hanna vill vara stark, frisk och modig som liten (och som blir riktigt deppig när hon får diabetes). Men boken är inte deprimerande, utan också mycket rolig och lärorik.

3 kommentarer:

soffie sa...

denska jag läsa håller just nu på med Nattfåk en mycket bra bok,
fina dina bilder är,
idag har det inte regnat,å hoppas det fortsätter va uppehåll,
kram

Mimmi sa...

Vilka fina blommor du har fotat:)
Hm ja .. jag undra faktiskt samma sak som din make..varför i hela fridens namn odlar du dom när du inte gillar dom;) det måste ju finnas annat att odla som också är fint att titta på men som du också åter:D
Vi kanske åker ut en sväng ikväll .. han fiska... jag fota...:)
kram

bjorne sa...

Själv har jag plockat 4 tomater idag men dom kom från växthuset,tror jag ska försöka läsa den boken,frugan säger att hon va med på tv när hon släppte boken och hon läser böcker jämt och ska läsa denna med,och min doktor såg grotesk ut,därför kom hon med,kan tro hon exploderat nu,kram.