19 oktober 2009

Skymningsljus och annat...

Fast jaktlyckan var god tidigare på dagen igår så kunde jag inte låta bli att gå ut en sväng i går kväll, ljuset var så fint och solen höll på att gå ner.


Va? Den beryktade förrymda kängurun?

Nä...det var "bara" två rådjur som länge stod och studerade mig, så jag kunde fota lite. Nu var det ju lite halvmörkt i skymningen, så detta är den bästa bilden, de andra blev lite suddiga pga rätt långa slutartider. Men det syns att det är rådjur iaf!
Rufsiga blommor i skymningen...
Same, same but different som man brukar säga.. ;)

Undrar vem som har bott i denna holk...en jordekorre kanske?

Avslutningsvis ännu en siluettbild på två olika sätt...

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Det gjorde du rätt i, som gick ut en sväng till med kameran när det var en så fin kväll. :-) Solnedgångsljuset är fantastikst, och siluettbilder kan man väl aldrig få för många av!?

Kul med rådjuren dessutom - du måste ha varit ganska nära dem, väl? Maken lånade en av mina kameror igår och skulle fota rådjur på 300 meters håll eller nåt sånt. Kan väl säga att det inte blev så-å-å bra, trots systemkamera och bra teleobjektiv!

Fast annars så tycker jag nog att det är just på avstånd som systemkamerorna slår kompaktkamerorna som allra mest. Macrofotografering klarar flertalet kompaktkameror helt suveränt bra. :-)

Anonym sa...

snart snart jobbar jag bara halvtid och hoppas kunna ägna mer tid åt fotografering. Kanske du kan lära mig ett och annat - du som är så proffsig. Ibland tror man inte det är i Sverige - när man ser färgerna på dina foton. :-)

Pialotta sa...

Underbara foton.. är det med din Nikon Coolpix? jag skulle ju aldrig gå ut själv på kvällen, men du har vågat;-)
Svar, nej herre min Gud skapare inte åt jag det där på en gång;-))))))

mimmi sa...

vilka underbara bilder du fick på solnedgången ..men bilden hade blivit mycket bättre om du hade de 2 stora bilder ensam :) jisses så vacker de var:)
och du fick kort på en Grässtjärnblomma ser jag ;) ser du!!!! jag kunde namnet på den ;)
jätte fina bilder och njutbart att få sitta och titta på dom :)
kram

Knalleeva sa...

Kanonbilder! Återigen vilken SKÄRPA du har för att fota!
När blir din privata utställning?
Det vore kul att mingla runt lite.........:)))))))))))))))