22 december 2009

Nu tar vi te...

Ulla har en utmaning på sin blogg som heter: "Snälla visa mig din kaffe/teburk" och här är min/vår:
Jag har försökt bli en "temänniska" i flera år...men jag har gett upp. Det är väl rätt gott...men det blir inte tid till att dricka det...på morgonen dricker jag hellre en kopp kaffe, och sen blir det lite mer kaffe...och på kvällen...varför ska man dricka te då? Så det är sambon som står för tedrickinga här! :D
Jag skickar utmaningen vidare till alla som känner sig manade... ;)

11 kommentarer:

Ulla sa...

Vad kul att du antog utmaningen! Ha en skön tisdag eftermiddag/kväll!

mimmi sa...

Här blir det som vanligt Gevalia..med ett paket Löberg lila ibland om det är extrapris på dom :)

Columbia de lyx sa...

Kaffe eller te, volvo eller saab,
nike eller reebok, kan det vara så att antingen är vi en kaffevolvonikemänniska eller en tesaabreebokmänniska? Själv tilhör jag kaffeslaven.........den bruna bönan! Kaffe på fat med två sockerbitar...min barndoms kaffesörplande.Så nostalgiskt med kokekaffe! Jag bara undrar om du har ett någorlunda vettigt svar på gåtan om te eller kaffediggaren?
Kanske ett genetiskt arv genom mitokondrierna???????

Inanna sa...

Oj!!! den dramatiska bilden över vänern var ju helt fantastisk! Vilken mäktig bild!!

soffie sa...

å va spännande det lät choco är det chokladsmak på,´det?
jag är inne i en röd period då det gäller te älskar rooibius hmm heter det så?just nu sån där med nypon å fruktsmak mmmm
nedräkning nu för dej guu va härligt att snart komma till värmen,
du har du läst Lars Kepler Hypnositören guuu vilken bra bok håller på med den nu,
ha en god jul om vi ej hörs innan

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hmmm kanske senare...hihi !

Ha en underbart HÄRLIG JUL !!!

***
JULKRAAAM EVA

:)

AnnaKK sa...

Jag förvarar kaffet i en röd burk - helt rätt nu i julatid, fast jag använder den förstås året runt... :-) Den har varit med på nåt hörn här och var när jag har visat "före/efter-bilder" på vårt kök, men några närbilder står den nog inte pall för eftersom den är både repig och bucklig! (Eller borde jag istället säga att den har en vacker patina, kanske!?).

Jag drack förresten te fram till 30-årsåldern nånting. Sen lärde jag mej dricka kaffe istället, och har knappt tittat åt en tepåse sen dess. Lösviktste är ju i och för sej gott, men som du säger också lite krångligare att brygga än en kopp kaffe... Så det blir inte av för min del heller! <:-)

soffie sa...

Nu har jag lagt ut bilder där vi ska bo på Kanarieöarna,
ha en trevlig uppesittarkväll

Pialotta sa...

Nix inte the.. Här är det endast Kaffe som gäller:-)
En riktigt fin Jul till dig Kramiz från ett snörikt Skåne, men inte så kallt nu.

AnnaKK sa...

GOOOD JUUUL!!! :-)

mimmi sa...

Önskar dig en riktig trevlig jul :)