06 mars 2010

Vårtäcken?

Idag har jag letat vårtecken på stan med MIMMI (tänk vad trevliga människor jag har träffat via bloggen...) men de lyste med sin frånvaro. Ja, vårtecknen alltså. Ett tjockt vårtäcke kan man likna snön vid däremot. Solen däremot sken och gjorde så det blev dagsmeja iaf.

Inte så svårt, va..? ;)
Bokollon som har slungat iväg sitt frö för länge sen!
Men en fin lila mössa hade Nils Ferlin på sig idag! Liten vårhatt, kanske?
Nej, lilla vovven, det ska vara så på denna modellen.. :D
Höst vs vinter...samma motiv.
Och samma vinkel på ett annat träd. 6 mars på det ovan och 27 oktober på det undre...
Men nån har tydligen tyckt det var gott i alla fall! :) Brrr...varm glögg skulle suttit bättre...

4 kommentarer:

mimmi sa...

Vilken härlig promenad vi fick ..även om det var lite dåligt med vårtecken ;)
Men jag tycker nog att man kan kalla den bilden med ölburkarna på en sorts vår bild ;) för inte står man och dricker ute om det är för kallt ..det börjar man ju göra när det börjar bli vår ;)
Din bild på hunden .. den blev ju kanon :D
Och så himla roligt att få dessa bilder från sommar ....vinter på samma ställe :)
alla dina bilder blev ju kanon bra ..det är en toppen kamera du har där den lilla blå :)
kram

soffie sa...

å vilken härlig promenad ni fick,
Å va vackra bilder,
Vårtecknen börjar nog dyka upp mer och mer nu för solen ska visst va framme en vecka till:)
tjohej

AnnaKK sa...

Ja, vårtäcke är det verkligen... Ska snön nånsin försvinna!?

Men en liten driva att kyla midsommarsnapsen i kan väl vara trevligt att ha kvar fram i juni också - kanske...?

Jag har inte en aning om vad det var det flaggades för när jag var ute och körde bil (eller fotograferade!?) igår, men såna motiv gillar jag iallafall! :-D

Och inte vet jag vad rävrumpan i raggarsammanhang betyder - och kanske är det bara bäst så!? ;-)

Trevlig söndag! :-)

Sulfitlidande sa...

Alla foton fiiiiiiiiiiiiiina utom ölen, vid anblicken av dessa påminde sig huvudvärken som uppstod igårkväll och höll i sig nästan hela natten.
Sovit urdåligt.............drack endast tre små glas citronlikör, jättegott och några glas vin under hela aftonen. Vi spelade ända till halv ett! Har läst systembolagets upplysningssida om SULFITER i vin idag. Allt vin innehåller detta naturliga ämne. SVAVEL med andra ord. Allergiska reaktioner....minst sulfiter innehåller rödvin och mest svavel innehåller sött vin. Mitt torra vin var nog inte problemet utan det var med all säkerhet den inköpta citronlikören ifrån Spanien av min kamrat! Fy för tillsatser.....aj,aj, det bankar!*S*

Ha en go söndag med din kamera.