09 mars 2011

När man ser det lite grand så här från ovan...

 Karlstad från ovan. Igår kväll i en stadsdel nära mig. Närmare bestämt Kasernhöjden, de gamla soldatrummen har blivit bostäder som är väldigt tjusiga. Och utsikten går ju inte av för hackor den heller. Bilden är tagen genom ett fönster, därav speglingen. 
Det vas på symöte där. Fast sydde var det väl ingen som gjorde direkt. En virkade, två stickade ganska flitigt och den fjärde stickade sina obligatoriska tre varv under protest ;) Sen kan man hitta på annat kul med strumpstickor också! Göra tjusiga frisyrer till exempel.

Eller beundra värdinnans orkideer:
Suck...tänk om min lilla Ikea-orkide ville se ut så där...men det är nog ljuset. Högt upp och stora fönster så blir det en bra växtmiljö för såna här! 

Våren har nog tagit lite paus, men det smälter rätt bra ute i alla fall... 

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha ha .. vem var det som virkade två varv i protest ;)
det var en kanon fin bild på orkidén:) som sagt .. jag och blommor går inte ihop .. men som tur är så kan maken det med blommor så lite har vi hemma :)
Vilken underbar utsikt de hade .. woow .. :)

Unknown sa...

Tjusig utsikt och fin bild på orkiden.
Här har t o m kommit lite snö i dag, så visst har våren paus.
/SA

isöder sa...

19.32 har du åter blivit blogginna, tack för en panoramabild som verkligen är tjusig!

Orkideer är fina men ack så svåra att sköta, iallafall i mina fönster där solen gassar unde den varma årstiden.

Nu vill jag få VÅR!

Anonym sa...

Jättefin utsikt=) Hahaha göra frisyrer med strumpstickor verkar roligare än att sticka..hihi.

Fin orkidé..jag slängde alla mina orkade inte vänta på att dom skulle blomma om. Visserligen gjorde flera det, men såå trista när dom inte gör det.
Såg en infärgad blå på Plantagen..görläcker.

Ha en gooo dag, kramen Ninni

mammakero sa...

Den 4e stickade 3 varv i protest... HAAHA! Är jag orättvis om jag gissar att du var den 4e? ;D
Hade jag varit orkidéer, hade jag nog velat blomma med en sån utsikt.