18 juli 2011

Telefån

Jag haver införskaffat en ny mobil, en sån där med pekskärm och internet och så. Läser i manualen och hittar sju (7) sidor om vad man INTE ska göra. 

Exempelvis:
Använd inte telefonen nära en pacemaker. 
Nä, jag har ingen...
Bit eller sug inte på telefonen eller batteriet
Det hade jag faktiskt inte tänkt, men nu när jag läser detta så kanske jag skulle ta en tugga...
Bär inte telefonen i bakfickorna eller runt midjan.
Runt midjan? 
Använd inte telefonen till något annat än den är avsedd för.
Nähä..inte till glasunderlägg, flugsmälla eller badmintonracket, då? Ok.

Nåja, bortsett från dessa instruktioner så börjar jag så smått fatta lite av den. Men det är inte h-e-l-t lätt att skriva på de där små pekbokstäverna, det blir lätt fel ord, men det är väl en vanesak kanske...Och så har jag inte bytt nummer än...

7 kommentarer:

soffie sa...

himla tur det står vad man inte får göra då;fniss!
du har en grej hemma hos mej som väntar på dej:)

Nette Cecilia sa...

Har alltid undrat till vem dom skriver allt det där man inte ska göra.Tack för din kommentar då hittade jag din trevliga blogg,kramis Nette

mammakero sa...

Det är alltid lika svårt att lära sej den nya telefonen, tycker jag. Oftast så har de helt olika upplägg, även om det är mobiler av samma fabrikat...!

jennifer sa...

Åh vad glad jag blir av dina kommentarer! Jag har förresten en liten (fast stor) present till dig som ligger här hemma. Som tack för att du faktiskt fixade ett jobb åt mig!
Jag gillar redigeringen på din fina bild i detta inlägg :)

Ann Catrine sa...

Köpte också en sk smart telefon
för ett tag sedan.
Man lär sig!
Snabbt!
Nu tycker jag att det är den bästa
mobil jag någonsin haft...
(kanske jag tyckte även -92 när jag
skaffade mitt första STOOOORA
svart åbäke, med ENORMT batteri
som placerades i bagaget och
med fast lur inne i bilen...)

Kul att du vill vara med i min
tävling, lycka till i dragningen!

Du verkar ha en blogg helt i min
smak, så jag "slår till" och
knappar in mig som följare.
Alltid kul hitta nya mysiga bloggar!

Önskar dig en härlig tisdag!

AnnaKK sa...

Med tanke på att du vill bära vantar nio månader av tolv, så har du kanske gjort bort dej lite nu...? ;-)

Jag kan iallafall bli lite smågalen på min pekskärm när jag ibland inte ens får igång den fast att jag INTE har vantar på mej... <:-) Drar och drar med fingret över skärmen, precis så som man ska göra (tycker jag iallafall!?), och lik förbaskat öppnar den sej inte. :-I Händer speciellt ofta i samband med att någon ringer och jag ska svara. Stön! (Har flera missade samtal på grund av att jag inte har lyckats låsa upp förrän personen i andra änden redan har lagt på igen).

Men annars är jag nöjd med min, och hoppas att du också kommer att bli det! :-)

i stora drag sa...

Stod det inte också "Do not eat"?
*hi hi*. Maken har en sån däringa pekis, så jag kan fortsätta ha min gamla som jag ändå inte använder så ofta!
Kram Pia