30 september 2014

Länge sen sist

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev något här...dels beror det på att jag har tappat lite blogglust, och att det har varit fint väder och att jag har jobbat. Sen läser jag en del böcker och surfar på min platta...så jag har inte på datorn så ofta. För att blogga genom plattan är inte så smidigt. 
Gräset är alltid grönare på andra sidan ;)

Och andra sidan kan man ju kalla det här! En spegling av...


...pariserhjulet på Liseberg! 

Vi var där för nån vecka sen och lyssnade på Max Raabe och hans Palastorchestra, en helt fantastisk grupp från Tyskland! 
Eftersom det var fint väder passade jag på att fota lite i Trädgårdsföreningens rosenpark: 

Och nu får vi se när jag skriver nästa gång. Kanske blir det roligare till vintern, när man mest är inne. Ni som är vänner med mig på fb vet ju att jag har en hel del bilder där. Och även på Instagram! 
Må så grankott! (som Nicke Lilltroll sa...)


4 kommentarer:

Soffie sa...

Vad kul att det var din vän som jag fotade hon var så himla söt, å ja vi måste ses kanske en fika eller en promenad på lördag? Kram

söderoktober sa...

Vilket fräckt foto med hjulet, tur det inte är så skevt i verkligheten!

Haengodag!

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Blogg eller FB spelar ingen roll för min del - bara du FINNS så att säga! :-) Fast för egen del gör jag sällan några statusuppdateringar på FB (utan kommenterar mest bara andras), och håller kvar vid att göra blogginlägg när jag har något vettigt (?) att skriva om. :-)

Sonen var på Liseberg tillsammans med flickvännen och hennes familj i lördags, men de åkte nog bara karusell hela tiden!? Jag hade hellre gjort som du: Kikat på allt annat som också finns där, och lyssnat på eventuella framträdanden. :-)

Lambergsfrua sa...

Jag tycker också att det är så mycket smidigare med FB än att bkogga. Har nog tröttnat lite på bloggandet, men har två vänner som följer den med intresse - så jag bloggar egentligten för dem i första hand :)
Kram!
Lambergsfrua