28 november 2009

Himmel...


På väg från stan överraskades jag av en regnskur, men den gick över snart. Det blev en dramatisk himmel över "älva"! Översta bilden är inåt stan...nere t.h. är söderut över älven och nere t.v. är norrut, där en blå himmel breder ut sig. Snacka om att bo i en klimatzon utan dess like! :D

Jag bara älskar moln, de är så olikformade, och roligast är det när det är många sorter på samma gång! Här är rätt många representerade...

Mycket vatten är det i Klarälven nu. Den här bryggan tycker jag ser ut som en gubbe som flinar lite och som har en cigarr i ena mungipan :D

Bilderna är "klickbara" om ni vill se större varianter...

Nej, nu ska det virkas amigurumis...en snigel är beställd och en liten "döden" är snart klar! Bilder kommer sen...

3 kommentarer:

mimmi sa...

Vilka häftiga bilder .. bild nr två .. den var ju kanon :)
..den också... . den sista bilden .. nja .. jag tycker det ser ut som om någon håller om bryggan längst ut :D
ha en fin kväll
kram :)

soffie sa...

wow vilka bilder å japp det är ju en gubbe det där:O)
Vore skoj att ta oss en tur imorrn på fm om du är vaken då?

mammakero sa...

Vilken dramatisk himmel du fångat! Den var makalöst vacker och skrämmande!
Sen gillade jag dimbilderna, speciellt den på vassen!