05 november 2009

Soppatorsk...


Mjaha...så här kan det gå om man sätter en deg och sitter och surfar vid datorn för länge...Nu blev den inte helt överjäst som tur var! Men det var bara att hälla upp den och forma två limpor och sätta in i ugnen. De ville inte vänta på plåten en sekund för länge! Men bröden blev jättefina, lingonlimpor är det...

När jag var i Stockholm på VeteKatten stod det morotssoppa på menyn där...Och jag har varit sugen på det sen dess, så idag gjorde jag en gryta med morot/äpple/lök/vitlök/curry/ingefära/kokosmjölk. Mmmmm....gott blir det. En kvart tar det att koka :)

Här har det snöat lite idag...men som tur var ligger det inte kvar på backen utan försvann snabbt som ögat. Men lite längre upp i Värmland kanske det är vitt...det brukar vara lite mildare här vid Vänern. Tack och lov. Snö gillar jag INTE!!

5 kommentarer:

soffie sa...

mmm lät ju jättegott,
Å jag skulle hellre haft kvar snön än det trista fula som är nu,
Må gott

mimmi sa...

Meeen .. snö är ju så bra för då blir det ljusare ute ;)
Jag vann ;)
för det kom ner lite snö i alla fall :)
Har du inte lärt dig än .. man får inte sätta sig vid datorn när man håller på med något i köket :) jag vet inte hur många gånger jag har bränt mat och allt annat vid spisen ..just för att jag bara skulle en snabb titt på datorn :D
kram

Ulla sa...

Åh, vad jag blev sugen på att baka. Stackars mannen han hade visst kikat efter kanelbullar igår här hemma men de har han redan ätit upp. Jag får väl börja baka, om inte annat inför adventsfikat vi ska ha 1:a advent.
...och du soppa...det är gott. Jag har en fantastiskt god gulaschsoppa jag brukar göra.

Ulla sa...

Nu finns det på min blogg lite bilder från fotokursen igår. Jag har inte alltid tänkt använda manuell inställning, men har man en systemkamera så vore det ju skam att åtminstone inte kunna om man skulle vilja.

AnnaKK sa...

Gudars vilken fart det var i den degen! :-D

Soppa blir det inte här idag - ska steka lammfilé som jag hittade i frysen lång-långt udner alla surdegar mm. Och till den blir det nog lite grillade rotsaker... Och ett glas vin - det är ju fredag! :-D