02 februari 2010

Vinteraktiviteter!

"Vanliga aktiviteter under vintertiden är skidåkning, långfärdsskridskoåkning, snöbollskastning, snöskottning, kälkåkning och pulkåkning. På vintern är sparkstötting ett utmärkt transportmedel. Se även vinterfiske och vinterbad." (ur Wikipedia)

Nej. Inte för mig. Fast spark var roligt att åka...men det var längesen, men nu skulle det gå fint att ta sig fram med en sådan farkost! Jag har bara sett en människa på en spark i år! Det kanske är vanligare på landet? Just nu är det värmebölja ute! Bara -5,5 grad!

Jag sitter hellre inne under en filt och väntar på det här:

2 kommentarer:

mammakero sa...

Underbara blombilder! Jag älskar magnolia! Doften är underbar!!

yllis sa...

Jag åkte spark i helgen för första gången sen jag var liten. Det var GRYMT jobbigt trots att jag bara åkte på plan is på sjön. Var helt slut efter 10 minuter, inte mindes jag att det var så jobbigt när man var liten... Bra motion dock :)