17 juli 2014

Flyger och far...

När det är för varmt (och för mycket bromsar) för att gå ut och fota, kan man sitta på balkongen och vänta in humlan! Jag tror det är samma humla som kommer tillbaka hela tiden, den gillar min stäppsalvia! Nu hade jag lilla kameran och det blev ju bra bilder det med! Hm...helt automatiskt... 



De där små blomflugorna är inte så lätta att få att fastna på bild, även om de står stilla i luften! 

Igår var sonen här och vi tog en lång tur med en liten bil runt i Värmland, han läste kartan och jag körde! Det var lite ovant, för jag är lite kontrollmänniska och vill veta vart jag är, men det var faktiskt riktigt skönt att ha nån annan som hade koll ;) Och vi kom inte bort heller, utan fram! Till lite olika ställen och fikade i Borgvik i västra Värmland. Och inga bilder blev det heller...Jo, med mobilen... ;) Och den tar ju rätt bra bilder den med! 

Foto: Bästa kartläsaren! Lotsade mig genom halva Värmland på småvägar. Jag gillar ju att läsa kartor själv, men det är lite svårt när man kör 󾍇󾌬

1 kommentar:

Fröken M sa...

Vackra bilder som alltid !!

Vet du - jag såg dig faktiskt häromdagen ( på lite håll i stan ) och du ser minsann inte ut att ha några extra kilon att bära på ! Vacker skulle jag säga :)