Förra året, den 19 april såg det ut såhär i Residensparken:
I år har tjälen inte gått ur jorden än (det är klart, det är ju inte den 19 april än, så under kan ju ske...) Men jag lovar att fota när de sätter ut vårblommorna i år!
Och det här, det är för två år sen, den 10 april:
Jag gick en sväng igår bort till mit blåsippsställe, men "marken den var frusen och inga blommor fanns". Några blad fanns det, men de växer inne i lite buskar så det blir inte speciellt soligt där. Men, men, de kommer nog så småningom.
Tur att man har gamla bilder på sipporna!
Igår började det så fint med regn, men sen gick det över mer och mer i snö...Vi var ute och åt på Tempel igår (tvåfören) och när vi åkte hem...jisses, vad det snöade! Som tur var hade vi lite medvind, men jag fick skaka av mig snön innan vi gick in! Hu! Nu väntar jag med spänning på värmen som är utlovad. Jag blir glad om det blir över 10 grader. Just nu är det 3,8...inte mycket att hurra för...