(bilden är lånad från Wikipedia)Denna bild har jag ej tagit, det är en jämförelse mellan Venus och vår egen planet, de är nästan lika stora.
Fast här har jag plåtat Venus!
Men Venus är ju ingen stjärna, det är en planet, den andra från solen räknat med en yttemperatur på ca 464 grader...lite varmare än vad vi har nu. Men den är vacker att se på när den "tänds" på eftermiddagen. Solen går faktiskt ner först 15.27 idag...lite senare än förra veckan!
Och så lite mer tulpanbilder: