01 januari 2009

Nyårslöften


har jag inte avgett några, jag har inte för vana att göra det, men om jag skulle ge några så skulle det kanske vara de här: Läsa mer böcker, äta mindre (färre?) chips, gå ut och gå även när det är kallt och spela mer sällskapsspel. Cameron Diaz har enligt MSN lovat att "köpa en bh, sluta röka och shoppa"...jag förstår inte om hon tänker shoppa mer eller sluta shoppa? Men det kan jag tyvärr inte lova, att sluta röka alltså, eftersom jag inte röker, vilken otur jag har...


Nyårsaftonen var annars trevlig, den började med rysk champagne, och slutade med enbart cider. Helt politiskt korrekt enligt många tidningstips. För ärligt talat, vem vill stå och frysa ute i minusgrader, i tunna kläder och ett iskallt glas billig champagne (mousserande vin) i handen. DET kan jag lova också, att inte dricka skumpa mitt i natten mer!
Titta, raketer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nyårslöften........helt otänkbart då jag är en förtappad människa.
Ej tappad bakom en vagn, utan för
ramlad! För många laster, vilken ska jag välja? I min ambivalens avböjer jag...