04 juli 2010

Blood, sweat and tears...

Ge blod! ropar blodcentralerna...Det skulle jag gärna göra om jag kunde. Jag skulle ta ett litet blodprov i veckan som gick och det gick inte så bra. "Hmm...det här går ju inte" sa sköterskan.. Då var jag redan i halvpanik och ville inte "vänta lite och se om det går bättre sen". Jag får gå iväg nån annan dag och försöka igen. Det brukar gå bra, trots att jag är nervös. Egentligen gör det ju inte ont, det är mest kontrollbehovet som spökar. Min arm i en annans våld! Tänk om hon nyser när hon ska sticka ;) uuuuhh....

Nä, så nån blodgivare blir det inte av mig! Men jag har fått blod vid några tillfällen och är väldigt tacksam för de som kan och vågar gå och lämna! Som sagt...kunde jag så.

4 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Jag förstår dig så väl! Jag tycker det är obehagligt bara att ta sänkan och se hur mitt blod pumpas ut i en liten kolv...
Soliga kramar!

Unknown sa...

Jeg synes det er flott at det finnes blodgivere, men selv har jeg samme problem som deg.

Ha en god søndag!

soffie sa...

det är verkligen bra att det finns folk som är blodgivare.
Jag är med svårstucken så det är inget alternativ för mej,
kram

Pytteälgen sa...

Det var ju värt ett försök i alla fall. Jag är blodgivare! :D