15 juli 2010

Lady Marmelade...

När det regnar kan man koka marmelad...

3 kommentarer:

mimmi sa...

Och här fick man ett aptitligt recept på marmelad :)
Nu vill jag ju helat ha hallon .. så kan du inte göra ett sånt och lägga upp ;)

AnnaKK sa...

Här regnade det några minuter igår - hade inte hunnit med något marmeladkok under den stunden! ;-) (Särskilt inte med tanke på hur lång tid det antagligen hade tagit att rengöra spisen och så där efteråt. Hm... Det har en viss förmåga att bli våldsamma överkok när jag saftar och/eller syltar... :-/ Suck...).

Såg förresten, under gårdagkvällens hundpromenad, att det fanns gott om blåbär på ett ställe. Borde nog gå dit och plocka!?! :-)

Idag är det äntligen lite svalare igen, iallafall nu på morgonkvisten. SKÖNT! :-D En eller två dagars värmebölja står jag ut med, men inte veckovis! <:-) Å andra sidan kvittar det nästan hur vädret är för tillfället, för nu har maken och jag satt igång med snickeri- och målningsprojekt nere i källaren. Såg knappt dagsljus igår... Men det blir fint där nere iallafall! :-)

AnnaKK sa...

Glömde innan... Jag vill se döskallarna på dina tånaglar! :-D