25 augusti 2011

Ut i skogen ska vi gå, jopphejdihejdå!

Då är det bra med stövlar på! 
 Annars blir man så blöt så.
 Många svampar ser man då!
 En del har invånare uppepå!
 Droppar blänker, jag ser på.
 Rosa droppar, så små så!
 Nu har jag slutat rimma, ni kan koppla av nu ;) Här är det ett spindelnät från undersidan! Hur kom jag dit tro? :D
 Här är det lite mer från sidan...
 Små snäckorna gillar det här fuktiga vädret i alla fall! Det regnade tidigt i morse, men sen har det varit rätt fint hela dagen. Och till helgen ska det bli riktigt varmt. Man kan ju alltid hålla tummarna. 
Ett riktigt rosa fyrverkeri får avsluta här! 

Intresseklubben kan notera att det bara var min Lilla Blå som fick fota här. Den är bra på närbilder...

9 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Mye fint å ta bilder av i skogen.

soffie sa...

otroligt vackra bilder:)

mammakero sa...

Väldigt fina bilder! Jag vet inte vilken som blir min favorit, de är alla så bra! Underbara närbilder...

Nette Cecilia sa...

Spindelnätet ser ut som en skål av kristall,ditt rosa fyrverkeri är ju för underbart,kram Nette

AnnaKK sa...

Uhuh...? Där hade jag nog inte kommit fram i mina lågskor... <:-) Men bortsett från vätan, så tror jag att det hade varit himla kul att få gå på skogsfotopromenad tillsammans med dej nångång!!

Mimmi sa...

Det var inte dåligt :) så bra du var på rim.
Det var kanon fina bilder ..ja .den lilla blå är så bra på närbilder :)
Vi kom hem från vår tur kvart i tio i kväll .. vi fick se lite gott och smått .men inga bra bilder på de fåglar vi såg ..vilket var Brun kärrhök---- Blå kärrhök och en Ormvråk.. och så förstås älg och rådjur :)
kramizz :)

Fröken M sa...

haha... ibland måste man våga bjuda lite på sig själv och den där "fulbilden" blev visst väldigt uppskattad ;)
Ha nu en riktigt bra helg !! kram

södersylt sa...

Åhhhhhhhhh, vilken härlig mossa du trampar i och vilka fina bilder!

Ett riktigt kameraproffs är du!

i stora drag sa...

Så fina bilder du fick här!
Gillar nog speciellt den stora droppen och den här sista rosa var otroligt fin! Och hök också här under! Hade en i trädgården en gång - som jag givetvis inte hann fota!
/Pia