13 augusti 2012

Den enes bröd...


...den andres bröd heter det ju. Och de jagande trollsländorna som ni såg i förra inlägget kan ibland bli byten. 

En koltrast (tror jag) hade fångat en och satt så fint en kort stund på ett tak! Jag hann få upp lilla Panasonicen i alla fall...

På min promenad mötte jag en annan jägare...och dess byte: 


Här nedan är det dock en vegetarian som flyger omkring och jagar nektar! 

Dagen idag har varit varm och nästan regnfri. Nästan. En skur kom det på kvällen...

4 kommentarer:

soffie sa...

hihi katten va nog rädd du ville ha den lilla mumsbiten:) himla bra bilder, kramen

AnnaKK sa...

Duktig kisse! :-)

Jag såg en mås vid havet nånstans i helgen, som kom flygandes med nåt i (som det såg ut som) ett grepp med ena foten. Konstigt sätt för en mås att fånga fisk på...? Tog ett foto för att kunna se vad det var för fångst. Men blä... Det var ett fiskdrag som hade krokat sej fast i simhuden! :-(

Himlen var helgrå här när jag steg upp vid 7-tiden, men nu är den bara halvgrå. Och solen kikar fram lite grann också. :-)

Trevlig tisdag på dej!

Lambergsfrua sa...

Jättefina bilder på insekter och katt. naturlkigtvis kom det en regnskvätt. Hur många helt regnfria dagar har vi haft här i Karstad nu i sommar kan man undra. Jag läste att Sunne Vattenland haft allt som allt fyra heldagar utan regn...
Varm kram!

Gunnar sa...

Äta eller ätas...det är så det ser ut i naturen.
Jag tycker att trollsländor är så vackra. Ser ut som små helikoptrar. Koltrast har vi året runt nu i området. Har för mig att dom var flyttfåglar förut?
Trevlig helg!