20 juni 2013

Humleblomster?

Det ser visst ut att bli en resa för oss! Tjoho! Så efter lördag kommer det att vara lite stängt här på bloggsidan. Sen återkommer jag med alldeles för många bilder :D

Jag brukar försöka att inte fota precis ALLT på resor, fast det är svårt...och inte ta så många bilder på samma motiv, max några stycken om det är nåt man absolut vill ha en riktigt bra bild av. Hoppas det blir någorlunda väder nu då, dit vi ska...
Just nu är det lite mulet efter nattens regn och luften är så himla skön att andas, så jag går ut på balkongen då och då och bara tankar på lite fuktig luft. 

Fuktig luft är det tyvärr också inne i vårt badrum, för fläktarna på taket här har lagt av p.g.a ett elfel för några dagar sen! Hoppas de kommer och fixar det idag, för det är inte kul med icke fungerande fläktar i badrummet! 

Nu blir det frukost. På balkongen kanske! 

6 kommentarer:

AnnaKK sa...

Najs att resan blir av - och klart du måste fota jätte-jätte-jättemycket så vi andra arma stackare som aldrig kommer nån stans (?) också får ta del av härligheterna!! :-D

På tal om att fläkta ut fukt. :-) Bina torkar honungen (eller sänker fukthalten i den, är nog ett bättre uttryck!) genom att "vifta" med vingarna! Det står många bin ute på flustret nu upptagna av denna aktivitet, och vad jag begriper så står det andra inne på botten av kupan och gör samma sak. Det blir ett rejält vinddrag genom kupan, som man tydligt kan känna om man håller handen bakom dem som "viftar" där ute. :-D

södersken sa...

Ha en riktigt go tripp genom Europa
och glöm inte flytväst på båten!!!
;-)

Ninni sa...

Hoppas du får en härlig resa och en riktigt trevlig Midsommar, kram kram

i stora drag sa...

Fina bilder!
Trevlig resa till dig!
Kram Pia

Soffie sa...

Så vackra bilder å det var så mysigt att ses förut även om jag kom försent,skäms,
Ha det underbart nu det ska jag ha!kram min Goa vän

mammakero sa...

Kul att se fram emot din reseskildring!!