27 maj 2012

En tur till Stadsträdgården..

Denna underbara majdag kan man ju inte bara sitta inne och uggla! Så - en sväng till Naturum och gå tipspromenad (handlade om fjärilar, 9 rätt av tio) Det jag gissade fel på var hur många fjärilssorter det finns i Sverige, 28, 280 eller 2800! Rätt svar kommer längst ner, gissa på nu!

Sen till Stadsträdgården för en fika...och vandra runt och fota blommor!  


 Det är INTE min glass här ovan! Jag åt en chokladmuffin! Kaffe och stor muffin för 25 pix, inte så farligt. 


Och så är det nog en himla tur att bin inte är pollenallergiker! För det kan de väl inte vara...eller...? ;)

Svarets på alltings gåta är 42  frågan längst upp, fjärilssorter i Sverige, jag gissade på 280 men det skulle naturligtvis vara 2800 och det gissade sambon, som därmed fick alla rätt!!!

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Flotte bilder av sommeren i det fine været.

soffie sa...

jag kunde att det fanns så många fjärilssorter i Sverige;) otroligt fina bilder, kramen

dianasdrommar sa...

Härliga bilder :)

AnnaKK sa...

Oj, vad många fjärilssorter det tydligen finns!? 8-) Och jag tror inte ens jag kan rabbla upp 28... Hm!?

Men du! Inte kan man fota en glassgubbe på 100 meters håll, typ - du måste gå närmare glasskiosken nästa gång, och ta en närbild på honom ju!!! ;-)

södervarm sa...

Denna ljuva sommartid!Om bin är pollenallergiker?
Kul fråga!

Gunnar sa...

Oj finns det så många arter! Vilka fina sommarbilder du tar. Gillar humlorna som trängs vid honungen.

Jaså du gillar också Ann Cleeves. Hon tillhör mina favoriter också.

Nonne sa...

WOW, vilken otroligt fin bild på biet. Jag e grymt impad! Hälsningar från Hästnäset

Mimmi sa...

Riktiga härliga bilder .. den dagen var det sommar ute ..det är mer än vad man kan säga om dagen idag.. men helt otroliga fina bilder fick du :)
kramizz :)