06 maj 2012

Regn och bågar!

Regn, regn, regn...var det igår. Det kom ett intensivt lågtryck in från väst och det blåste upp! Och regnade! I ungefär en kvart. Sen kom solen tillbaka igen: 



Och vilken regnbåge det blev då! Undrar hur många här i stan som fotade den ;) Jag såg en hel del varianter på facebook! 

Sen klarnade det snabbt upp och molnen blev så fina: 

Annars har jag inte hunnit sitta här så mycket, har haft besök av fina sonen: 

Vi fotade lite.. och jag kunde inte låta bli att skoja lite. Jag är ju inte van att befinna mig framför kameralinsen...

6 kommentarer:

soffie sa...

va fina bilder å så roligt att ha sonen hemma:)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

hejsan !

Hur i allsin dar kan Du ha en så gammal son som är så ung.
Kanske han ser äldre ut än han är.

Så Du slapp leta stolpar i ösregnet.
Här kom en skur på kvällen men fy farao vad det blåste iskallt på dagen.
Idag var det säkert skönare, men jag gick inte ut förrän strax före 16.52 för att vara exakt.
Kapade granris till att täcka lite framför spaljen där jag matar utelevande katter under min balkong.Fast nog kommer det tama också och mumsar i sig.Kan inte hjälpas.Så fint foder får de nog inte hemma.Med hög proteinhalt.

Ha en fin kväll.

Kram Mi

Nette Cecilia sa...

Kul bilder ,regnbågen är vacker ,kram Nette

Lambergsfrua sa...

Vad roligt att du har haft besök av sonen - och han är verkligen riktigt fin;)
Jag såg ingen regnbåge, däremot regn, sol och regn igen. Tack för de fina bilderna av både regn och båge!
Varm kram,.
Lambegsfrua

Mimmi sa...

Vilka kanon bilder du har lagt upp här :) Det var en fin stämning över dom ..me like :)
kramizz :)

AnnaKK sa...

Dåligt väder borde aldrig få vara längre än i en kvart - och bara om det åtföljs av såna där tjusiga regnbågar. :-D

Det är ungefär så som du ser ut på sista fotot som jag ser ut på mitt körkort! Det var så attans viktigt att örat skulle synas när det togs (tror det har blivit ändrat nu??) så jag håller huvudet i en lite underlig "vridning" som i sin tug ger ett synnerligen konstlat leende - och så har ju jag också glasögon. ;-)

Kul med son-besök!!! :-D