14 maj 2012

Faller en faller alla...träna

Vad detta här nedan är för en figur vet jag faktiskt inte...en mumie kanske?  

Här nedan syns den f.d. skogen vid Björkås här i stan. De ska tydligen bygga ett nytt bostadsområde där på Kartberget. 

Nu ser man plötsligt ända till gamla flygfältet! 

Men det ser ju inte så kul ut än. Men om några år har man glömt att det var en stor skog där. Eller...så stor var den ju inte...

Och det fortsätter blåsa...suck...jag hade visserligen medvind ner till stan i morse, men hem fick jag skjuts! Var är sommaren? Eller i alla fall lite försommar...

4 kommentarer:

soffie sa...

blä vilket jä''''la skitväder.. jag brukar inte klaga men fyyyy,tur både du å jag åker söderut snart..kramen

söderregn sa...

Vilken kul gubbe, är han pratbar
med lite vitt? ;-)

Kalhyggen är bedrövliga men snart är det borta och nya fina moderna hus står där!

Ha en go dag i skitvädret.

mammakero sa...

Det är deprimerande med kalhyggen. Särskilt innan de fått bort alla stubbar som visar hur många träd som funnits där innan.
Som det blåser! Jag längtar efter värmen. Normala i mitten på maj brukar kunna bli sommarvarma.

AnnaKK sa...

Åh, ditt första foto påminde mej om vad jag glömde innan när jag var i "byn" och handlade. Det har kommit upp några underliga skulpturer vid sjön, såg jag i lördags när vi susade förbi med husbilen, och dem bestämde jag mej då för att fota nästa gång jag kom dit. Men det får nog bli näst-nästa gång istället då´rå... <:-)

Så länge det inte är stormarna som fixar fram kalhyggena, så klagar jag inte så jättemycket. Gammal skog ska ner för ny skogs skull, och annan skog får flytta på sej till förmån för bebyggelse. Det är ett slags kretslopp... Som dessutom försörjer mej, eftersom maken ju jobbar med avverkning/gallring. :-)