15 juni 2012

En liten promenix i hemtrakten

 Ojojoj! Vad är detta? En mink, en långhalsad ekorre eller en pjunk? 

En trollslända satt och solade sig i skogen:

Vidvinkel: 

Inzoomat 20x: 
Helt ok! 

Ja, det är alltså en ny kamera jag är ute och rastar ;) En kompis till min Lilla Blå, en Panasonic till! Med bättre zoom än Casion och en himla bra makro! Snabb mellan bilderna var den också...och snabb autofokus! 


Såhär tjusigt är det bara några hundra meter från där jag bor, en ödeträdgård med ett gammalt mattpiskstativ: 

Blå liljor växa det där. 

Jag gillade makroläget skarpt, man kan zooma in helt med makrot och då får man såhär suddig bakgrund, sådär som man får med ett 1,8 objektiv... :) 

Under här är en liten knopp som håller på att slå ut! Det är en (ett?) prydnadssmultron.

Och till sist, en flygfäkavalkad: 
Överst t.v. är det ett långtungebi (en hanne) sen en humla, sen en blomfluga, en annan blomfluga och sen en sån där randig blomfluga till!! 

Det blir en hel del testande av denna kamera till, men det tar vi en annan dag. Jag måste ju testa kvällsbilder också...

2 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Vad Du kan. Proffs !

Jag har ju zoom på min mobilkamera. men det blir så suddiga bilder då och inte går de att få större.
Jag som köpte en digitalkamera, hade fått en av en blogvän numera även FB-vän.Men den var för tung för mig.

Vill ha en lätt och behändig. Jag skulle aldrig orka bära dessa stora med objektiv och stativ m.m.

Var mer road som barn.Fick min första kamera när jag var 7 år.Mitt första kastspö när jag var 9 år. Allt som Pappa hade skulle jag också ha.Han lärde mig mycket,men inte allt.

Du är så himla duktig.Men det vet Du säkert redan.

Kram Mi

Mimmi sa...

Se där :) Det ser ju jätte bra ut :) och att man kan zooma in och få suddigt bakom om och ändå så bra bild ..det är kanon :)
kramizz