06 oktober 2013

Fotografisk fågelexpedition

Jag kände mig som Kalle Anka på sin jakt efter fåglar! Här var det en hackspett som faktiskt ville posera en liten stund! 

Med betoning på liten :D

Då kanske det var bättre att gå dit där det finns djur som inte sticker sin kos lika lätt! I Mariebergsskogen här i stan finns en liten fin djurpark. 

Krokodiler har de tydligen också...

Här har jag lekt lite med fokus, först på pinnarna ovanpå vattenytan.
 

Och samma vinkel, fast här är fokusen på speglingen av träden! 

Mina favoritträd just nu är asparna! Lönnarna i all ära, men asparna är fantastiskt vackra! 

Lite öron kan man också fota om man vill! Och det vill man...

Nä, det här är inga öron, fast man kan nästan tro det. Det är mina Saint Paulor...

Själva julbocken himself! 

Och ett stort svin...den här har nog inget emot att kallas så! 

Stilstudie på ko! 

 Sån tur att man kan gå in i ett fågelhus och fota, när de vilda inte riktigt är med på noterna. Nu var det ju ett galler emellan mig och pippina, men det går att fokusera lite längre bort. Autofokuset fixade det galant! 





Slut för idag! 

7 kommentarer:

mammakero sa...

Asparna gillar jag oxå bäst! För de ser ut som guldpenningar! Absolut de mest gyllene löven!
Älskar speglingar i vattenytor! Eller speglingar över huvudtaget!
Du tar fantastiska bilder! Jag älskar att se på dem, när jag skrollar så gör jag det försiktigt så jag inte missar något!

Mimmi sa...

Jädrans så många fina bilder du har tagit idag..jag blir ju riktig avundsjuk :)
Visst är det vackert med alla de gula löv som är på dom :) De har blivit flittigt fotat av mig också :)
kramizz

Nette Cecilia sa...

vackert ,många fina djurporträtt ,kram Nette

Soffe sa...

Å va fina bilder,,det är så mysigt att strosa där i mariebergsskogen

mammakero sa...

Jag trodde jag förnyade wordfeud men det blev något fel! Jag hittar inte tillbaka till dej. Kan du göra ett sök på mej?

Nonne sa...

Å tjusiga bilder i massor, favoriten är vattenspeglingen med fokus på träden :-)) och de fina Nymfparakiterna. Onekligen finns det massor massor av fina platser att fota på i Karlstad. MÅSTE ta mig dit nästa år:-) Ha det gott!

AnnaKK sa...

Du behöver knappast någon fotoutmaning som inspirerar dej till att ta åtminstone ett foto om dagen - du behöver kanske snarare en som begränsar dej till att BARA ta ETT foto om dagen! Fniss!!! ;-)

Nädå, jag bara skojar - och det är jättekul att få ta del av alla dessa glimtar från dina dagar! :-) Verkar dessutom vara en riktigt härlig park det där!!

Svar: Ingen risk att jag är färdig med min inlämningsuppgift. Ju mer jag skriver desto fler fel upptäcker jag! :-(~ Hamnar ständigt på villovägar i mina resonemang, men upptäcker det sällan förrän jag har trasslat in mej alldeles åt skogen i något som inte alls är relevant för uppgiften. Fast då är det rätt skönt att bara radera eländet istället för att försöka få rätsida på det, i och för sej! Så inget ont som inte har nåt gott med sej!? Eeeh... <:-)

Och jag har fram till midnatt på mej att bli klar, så... Det SKA gå!!!

Ha en fin dag! :-D