11 oktober 2013

Höst och cykel

Igår regnade det hela dagen. Nej, inte hela, men hela förmiddagen, sen var det kyligt som bara den. Så det blev inte mycket fotat igår precis! 

Men idag var jag ute på en långpromenad (5,86 km enligt mina spår-appen! Kul grej det där...)

Jag måste ju stanna och fota ibland: 

Sen har det dykt upp ett nytt mysterium! Bananspåret har ju kallnat, för att inte säga stendött, så det har vi lagt ner att spana vid. Men sambon brukar gå en slinga i skogen och jag följde med idag. Han berättade att det står en cykel parkerad vid gångstigen en bit in i skogen. Den har stått där i flera veckor i samma ställning, den är låst och rätt fin! Man undrar ju nu varför...om det är någon som är ute och tar en promenad så borde den ju inte stå på exakt samma sätt hela tiden? Så - vad gör man? Jag kollade efter ramnummer, men såg inget... 

Liiiite mystiskt är det ju! 

4 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Det där med cykeln blir man ju lite orolig över. Första tanken är ju att det har hänt cykelägaren nåt. Det kan ju vara nån som "roat sig" med att lyfta den med sig o ställa i skogen. Folk gör så mycket konstigt

Mimmi sa...

Det var riktig härligt idag ..när man kom ut :) och vilka fina bilder du fick på din promenad:)
Det låter ju lite mysko med den cykel..kanske någon som har "lånat" den utan lov och sen bara ställt den där
kramizz:)

Soffie sa...

Hösten är vacker då den är som den varit men blä för vintern... Jag har faktiskt inte sett några flyttfåglar igår ,har nog varit ute vid fel tillfällen,,,tjoho snart ska vi åka bort du och jag ska bli så roligt , kramen å vilka vackra bilder du visar

Linda sa...

vad härligt med en långpromenad!