19 oktober 2013

Full fart på morgonen!

Är det i "min" björk! Denna morgon kom en liten svärm...hm...småfåglar! Jag vet faktiskt inte vad det var för sort... De hade en massa akrobatiska uppvisningar för sig i alla fall: 





Men en del tog det lugnt...

Det var kallt i morse, -2 grader och frost överallt. Fast inte på min balkong, så där blommar det än! Glömde fota bara...


Nej, det är inte flugor, utan småfåglar som far omkring! 

Sen har jag ett litet experiment på gång. Hyacintlökar som jag satt ovanpå lite vatten i vaser, nu ska det bli spännande att se om det blir några blommor av det här! Men jag tycker redan att det har börjat komma fram lite rötter... 

3 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka härliga bilder på fåglarna! Gillade färgtonerna :)

Ja, ormarna är av plast..tack och lov! Fick tips att man kunde skrämma bort fåglar från jordgubbslandet med sådana och det funkade :D

mammakero sa...

Som vanligt helt underbara fågelbilder! Och andra... minst lika härliga!! Tyckte att de såg ut som domherrar och domdamer...

Gunnar Deckare sa...

Kul med lökarna i vasen! Kan man göra så med andra lökar också tro? Tänker bla på Amaryllis. Skall löken vara nedsänkt i vattnet. Hur djupt?

Jättefina foton på fåglarna!