17 november 2008

Cops of the word

Egentligen är det "Cops of the world" jag tänker på, med Phil Ochs, denne fantastiske man, alldeles för tidigt bortgången (han tog sitt liv 1976). Hans sånger är verkligen aktuella idag med dess starka kritik mot USA:s politik. Var det lättare att protestera förr? Jag tänker på dokumentären om Dixie Chicks och hur det tog hus i helvete när de kritiserade Mr. Bush.

Men min lilla ordlek härovan syftar ju på SPRÅKPOLISER ;-) Att få läsa rättskrivna tidningar tycker jag borde få vara en mänsklig rättighet, men det verkar som om det inte är så viktigt nu för tiden. Språk- och syftningsfel förekommer alltför ofta. Nu låter jag som Kapten Stofil, det är inte meningen och det är väl bäst att jag inte halkar på tangenterna här för då får jag väl på moppo! ;-)

Här kan ni kolla de vanligaste felstavade orden.

Stava lungt! Eller LUGNT menar jag ju! Hihi

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lyssnade på 'I ain't marching anymore' och han är grym! Rätt söt också, sötare än Dylan iaf : )