20 november 2008

Man får ta det isigt

ute nu, sandat på cykelbanan var det så det lät som att åka på knäckebröd. Hoppas jag slipper få punktering av gruset som kommunen envisas med att lägga ut. Fast mina däck är rätt kraftiga så jag hoppas de står emot igenomtränglighetsfaktorn.

Har idag fått en ny kod av banken till mitt konto. "Förstör detta brev när du lärt dig koden", "Håll koden hemlig" osv. Det låter som om man var med i nån agentfilm, det var väl i Mission Impossible de fick en manick med ett meddelande som skulle förstöra sig själv inom en viss tid. Eller var det Mannen från Uncle? Nån som vet? Iaf så började det ryka och meddelandet var förstört (i serien, inte mitt bankbrev).

Sen står det: Skriv upp den på ett sådant sätt att ingen annan än du själv kan förstå vad sifferkoden används till. Jaha, det är bara det att jag brukar vara för smart för mitt eget bästa, och efter en tid har jag glömt hur jag tänkte när jag skrev om den...Och om jag gömmer den kommer jag att glömma det med... livet var lättare utan koder till allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var "Mission Impossible", kära du! :)

Anonym sa...

Tack!