28 november 2008

Odjur eller djur?




Dessa små söta varelser finns inte kvar på min balkong...Sländan flög sin väg rätt snabbt iofs, men korsspindeln bodde där nästan hela sommaren. Den kanske har gått i ide i en spricka nånstans och kommer fram till våren! Det vore kul. Jag gillar spindlar, både ute och inne. De äter flugor och andra småkryp och är vackra! En del tycker inte om dom utan dammsuger upp dom så fort de ser ett kryp. När jag plockade lingonriset följde det med ett par pyttespindlar in, de plockade jag upp och la i en kruka på balkongen med lite lingonblad (för att de skulle känna sig som hemma...) Kanske det är roligare i krukan än i skogen, det var tre stycken så de kan ha glöggparty om de vill! Eller nåt. Egentligen borde jag skriva nåt seriösare än det här men detta får duga för idag!
För övrigt anser jag att om män inte är djur, så måste de vara o-djur.

Inga kommentarer: