13 november 2008

Nytillskott

Jaha, så har man gjort det som så många andra redan gjort: skaffat en BLOGG! Det känns lite som att ha ett husdjur...Men till skillnad från att ha en hund eller katt så krävs det kanske inte så mycket passning? Hm, det ger sig. Den måste inte ut och rastas varje dag. Eller? Det kanske den måste. Och innan jag lär mig hur man sköter den... jaja, det löser sig.


Mina stora intressen är alltså BÖCKER och BLOMMOR, men mycket annat också. Så vi får se vad jag hittar på att skriva om under tiden jag lär mig hitta här...
Köttätande växt (Sarracenia) som än så länge fått svälta eftersom det inte kommer in några flugor längre. Hm, kanske ska presentera den för min korsspindel på balkongen till sommaren, de kanske har en hel del gemensamt...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen till bloggosfären! :)

eva sa...

köttätande växt? Finns det växter som äter hushållsavfall?
Om du vet så berätta var jag kan köpa en sådan, den får inte var för stor då jag bor i en liten husvagn.