25 november 2008

Vill gå i ide nuuuuu!

Inuiterna har en massa namn på snö, sägs det. Jag har bara ett: SKIT! Jag hatar hatar hatar snö! (Har ni hört det förut?) Moddigt blir det på cykelbanorna, inte plogas det heller, så snön sprutar upp på cykeln och mina ben...

Men jag försöker tänka positivt, det kunde varit värre...Jag kunde ha bott på Grönland och haft sommar två veckor om året eller så.

En bra bok är "Till båda polerna utan skägg" av Catharine Hartley "Författaren berättar här om hur hon och en kvinnlig kompanjon vandrade till både nord- och sydpolen. Catherine lämnade sitt stadsliv, fyllt av cigaretter, alkohol och misslyckade kärleksförhållanden, för att genomföra denna dröm." (citat från OPAC)


Ej Nordpolen eller Sydpolen endast Klarälven den 25 november, packad och glad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sa ju att det var snöstorm, haha!

Anonym sa...

Ja, EFTER att du hade skrivit i din blogg att det var det, ja, hihi!