23 april 2012

Blomlängtan

Iiiih, vad jag längtar efter sånt här nu! Blommor...Visst är det lite vitsippor ute, men de vill inte riktigt komma igång eftersom det inte är nån värme att tala om (10+ i skrivande stund)

Jag har varit ute i skogen en stund idag med och jagat den gäckande 89:an! Jag träffade flera som letade efter den, men ingen fann den. Till slut fick jag för mig att gå längre bort än kartan angav, och då hittade jag den! Tjoho! Jag tror att kartans punkt har blivit lite felplacerad...eller så är det stolpen som blivit det. Nåja, nu fick jag motion och frisk luft idag med! 

4 kommentarer:

Gunnar sa...

Vad duktig du är! Jag har gått i skogen utan att leta stolpar men jag kan tänka mig att det är kul att leta.
Det börjar komma lite mer blommor nu och till helgen tror jag att det händer mycket.

mammakero sa...

Jag läääängtar oxå efter att se massor av blomprakt! För det är verkligen inte särskilt varmt, så det blir ingen mångfald av blommorna!

Unknown sa...

Lengter også etter sol og sommer. Vakre blomster du deler med oss. Her er det sollige dager, men kald vind.

Fin dag til deg!

Mimmi sa...

Det är tur att du har så många fina blommor hemma när du har en sån längtan :)
kramizz :)