11 april 2012

Missantrop?

Nä...bara Missan, tack! 

Som synes var det kallt i Stockholm: 

Polismuseét var ganska intressant, trots frånvaron av fallbila...Här nedan Karl den XII dödsmask och obduktionsrapport! 

Och nedan några brev (bland många brev och telegram) till polisen från allmänheten när Norrmalmstorgsdramat pågick som bäst: " Tag 2 eller 3 hypnotisörer til de 2 förbrytere" Olsen. Ett telegram med förslag på hur man skulle kunna oskadliggöra Janne Olsson och Clark Olofsson. Dramat upplöstes i och med att polisen till slut satte in gas. Ingen av rånarna eller gisslan skadades. 

Eftersom det regnar ute har jag inte ens haft kameran med i väskan vid ut- och hemfärd från jobbet! Det ni! 

9 kommentarer:

söderlindad ;-) sa...

Clark olosson en knepig typ...tacka vet jag mumier!
Hm... jag tror inte det var din sambo i trappan utan en mumie som gått ut genom sin dörr!

Haengokväll!

AnnaKK sa...

Jag har för mej att det finns nåt slags giljotinmuseum nånstans i Norrland! Dit får du åka härnäst du får reslust! :-D

Svar på fråga: Precis tvärtom!! Fotona var tagna med den minsta kameran. Ixusen. :-)

mammakero sa...

Polismuseum, där har jag heller aldrig varit. Jag förstår att du hellre ville ha lite mer gamla mordgåtor, det skulle varit hur häftigt som helst!
TAAACCKK!!!

Lambergsfrua sa...

Kul att få läsa om påskens Stockholmsupplevelser. Polismuseet har jag aldrig besökt och tror inte att jag kommer att göra det heller. Jag gillar inte mordgåtor eller andra omtumlande händelser med polis inblandat - men man ska aldrig säga aldrig;)
Ha det gott!
Kram,
Lambergsfrua

soffie sa...

vilken härlig helg ni hade det:) å så mycket ni hann med, snyft typiskt att jag inte kunde komma idag:( kramen

i stora drag sa...

Vilken härlig och innehållsrik påskhelg du haft! Och en massa intressanta bilder fick du med, bl a den där trappan blev ju jättehäftig och akvariebilderna både fina och kul!

Jag har känt mig lite blogg- och fototrött, vill ha värme NU!
Ha en skön fredag och helg!
/Pia

Nonne sa...

VA???? Har du lämnat kamera(ten) mol allena utan det minsta lilla samvetskval?!

Jag har oxå en Ixus som följer mig i både vått o torrt, mycket trevlig liten sak:-)

Mimmi sa...

Det är då himla.kul att kolla på sånt :)

Gunnar sa...

Det museet verkar intressant. Bankdramat minns jag väl. Som du skriver blev ingen i gisslan skadad men jag har för mig att en polis blev skadad när kidnapparna sköt mot honom?

Trevlig helg!