16 november 2012

Siden, sammet...


Sidensvans i flykt! Jodå, jag fick syn på en flock i ett träd och smög och ställde mig under det...och lyckades få ett par bilder som var ok..
En annan fågel som inte var så lätt att fota heller var denna: 
En liten kniphona (tror jag, rätta mig om jag har fel) som dök stup i kvarten! 

Nere i stan, vid kanalen håller de på att gräva och ha sig! En stor jord/stenmassa är lagd tvärs över kanalen för att dämma upp en del vatten. Jag har för mig att jag har läst att slussarna ska repareras här! 

6 kommentarer:

i stora drag sa...

Härliga svansar!
Och visst är det en kniphona! Ja, det är glada för att dyka hela tiden.
Ser ut som vackert väder hos dig och igår fick vi minsann också se solen! Ett hallelujah-moment nästan!
Ha en fin helg! /Pia

Nette Cecilia sa...

sidensvansar så vackra dom är inte så blyga har jag kommit underfund med ,kram Nette

soffie sa...

så vackra bilder på de fina sidensvansarna:) kramen

söderkalas sa...

Då kanske vi får ta en ny båttur
till sommaren för att kolla in om slussarna är reparerade för snabbare trafik!!!!!?
Karlstad runt på 10 minuter! *S*

Haengolördag!

Ninni sa...

Ja en riktigt bra bild fick du till, dom brukar vara snabba att dra iväg när man ska fota.

ha en bra dag, kram kram

♥ Carina ♥ sa...

Sidensvansar är vackra. Vi brukar ha ett gäng här i vår oxbärshäck. Gissar att dom gillar bären :)
Kram och trevlig helg!