09 februari 2013

Än så är det långt till vår...

Nå, då var det lördag igen! En betydligt trevligare lördag än förra lördagen i alla fall! Jag sov elva timmar inatt, kroppen vill väl det och då får den väl göra det! Jag tror det går mycket fortare att bli frisk om man vilar sig i form! Och det har jag verkligen gjort...

Jag har inte gjort många knop sen förra fredagen, men nu känner jag livsandarna återvända lite smått och är faktiskt SUGEN på att göra nåt (om det sen inte blir av är inte hela världen). Jag bakade en sockerkaka igår och åt några bitar, kaffe däremot har jag inte vågat mig på att smaka på än...mat och dryck smakar inte riktigt som det brukar göra....Idag har jag kvar hostan, men inte lika jobbig som igår, så jag lär nog jobba på måndag! Fast cykeln får nog stå och vänta på mig ett bra tag...


Jag har en liten blomma i en gammal tillbringare med vatten i, och blomman skickar ner rötterna och dricker! Smart blomma...

Mitt lilla bambugräs blommar också! 

Jättesöta små, små blommor är det på stråna! 

För övrigt är det kallt här (-4 nu) och jag är glad att jag slipper gå ut...jag längtar otroligt mycket efter lite varmare väder, och framför allt efter våren! Jag kommer alltid att hata vintern, hur "ljust och fint" det än är ute...

7 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Ditte !

Är Du inte kry än.
Jag vaknade i natt och var helt täppt, kunde inte andas.Fick gå upp och gå en stund,drack lite yoghurt, detta var vid tre-fyra.Skönt att få somna om sedan med en gosig katt intill sig.Jag störde ju honom.Inte populärt.

Ge fasen i cykeln tills det är barmark. Jag som Du är less på den nu.

Och ännu mera snö dalar ner.

Ha en fin kväll.

Kram Mi

Mimmi sa...

Kanon bilder .men den sista blir nog min favorit:)
Och du !! det är inte så långt kvar till våren nu ...18 dagar kvar ;)
kramizz :)

AnnaKK sa...

Det är ungefär samma väder här...

Förlustade mej i Hässleholm några timmar innan idag, och mesta tiden la jag i Pingstkyrkans Secondhand-butik. Har blivit så fasligt "pryl"-medveten sen jag började på formgivningskursen, och det är hur kul som helst att gå runt på ett sådant ställe och botanisera. Kollade mest på bak- och undersidor idag, för att se om det stod något märke eller signatur! ;-) Vissa kände jag igen från mina böcker, och det var ju lite kul. Men några super-duperfynd tror jag inte att jag hittade... Men lite smått och gott var med hem, bland annat nån slags bytta (Gustavsberg, 70-tal) designad av Stig Lindberg... Och ett gammalt Rörstrands-fat med blå dekor i form av hjortron (tror jag att det ska föreställa). Och så blomkrukor! Man kan aldrig få för många blomkrukor!? :-D

soffie sa...

usch så långdraget det blev för dej men va skönt att du är piggare nu,kramen å va fina bilder du visar

Ninni sa...

Har du fått konstaterat influensa??

Ta det nu försiktigt gå inte tillbaka till jobbet för tidigt!

Jaha var det det teman som ställde till det för dig..attans då.
Får väl byta igen då =)

Kram kram

Lambergsfrua sa...

Så otroligt vackra foton - som vanligt. Jag har några kvistar murgröna i en liten vas och rotverket är så dekorativt. Jag tror inte att jag kommer att plantera dem i kruka för då döljer jag ju det vackra ;)
Skönt att du börjar piggna till - men du, håll dig till bussen ett tag framöver tills du blir fri från hostan.
Varm kram!
Lambergsfrua

i stora drag sa...

Skönt att du börjar tillfriskna!
Gillar ditt lilla bambugräs, eller rättare sagt blommorna på det!

Jag tror att jag såg ett vårtecken idag, fast det var snö och is och minusgrader! Det var att skrattmåsarna har kommit tillbaks till Magle! Och gäss såg vi också! Så nu tror jag att våren är på väg.

Tack för din kommentar! Kram Pia