25 februari 2013

Solskensdag!

Here comes the sun! Och det med besked! Hela 6 grader i skuggan var det ett tag också! Snön smälte och blev sådär härligt taggig! Och jag satt en stund på balkongen! Så länge det inte blåser där så kan det vara skönt även så här tidigt på våren. Eller sent på vintern...same, same but different ;)

Skatorna får fnatt och far omkring och jagar varandra! Fast här är det en som vilar sig lite. Vackra är dom! 

Sen är det nåt grönt i min balkonglåda! Jag var lat i höstas och orkade inte slänga allt på balkongen, utan den här lådan med nejlikor fick stå kvar...och den kanske kommer igen! Spännande! Det är ju mycket visset på den också, men jag ska rapportera om det börjar växa! 

På taket mittemot droppar och drippar det! Men det ska väl bli kallt i natt igen, så i morgon bitti är det väl en istandrad där igen...

5 kommentarer:

Gunnar sa...

Ja visst har det varit ett underbart väder idag. Bara att njuta av nuet.

..........
Ja låna den på biblan. Den är bra

Ninni sa...

I morse svinkallt..blää och jag hade glömt att sätta i motorvärmaren =(
Höll på att frysa fingrarna av mig när jag skulle skrapa rutorna. (jo jag hade handskar)

Men va häftigt om nejlikorna tar sig =)
Vacker bild på skatan!!

Ha en bra dag, kram

Nonne sa...

Ja nu e våren på G nästan överallt i bananrepubliken sverige. Även här:-))Vilket tjusigt kort på skatan, lite som en mosaiktavla!

Mimmi sa...

Solen kom fram idag också :)och jisses så varmt det blev när man gick med sin vinterjacka :)
Ja jag håller med ..skator är vackra..men tjuvaktiga..gapiga och stökar till ;)
kramizz :)

AnnaKK sa...

Det har varit solsken och härlig dagsmeja här också idag. Våren närmar sej!!! :-D Några skator har jag inte sett till här på sistone, men det är full fart på många av de andra. Nötväckorna tycks ha bestämt sej för att ha samma holk i år som i fjol. Och i en annan holk turas blåmesar och talgoxar om att gå husesyn. Får väl se vem som bestämmer sej först för den!? :-D