17 februari 2013

Hang!


 Ett hus längre bort har fått intressanta markiser ovanför balkongerna: 

Men! Strax efter jag tog bilden var det någon ute och monterade ner dem, även den till vänster i bild försvann! 

Huset mittemot har galler mellan taket och stuprännan. Kanske är det någon slags skydd mot fåglar?

 Fast de håller ju till på balkongen nedanför i alla fall...där finns det gott om mat till alla...kajor! 

För övrigt snöar det idag, blääää! Jag tillbringar dagen inne med att baka matbröd och läsa en deckare (Nu ser du mig av S. Bolton) och även att hosta lite...det tar tid att bli helt frisk...

8 kommentarer:

Ninni sa...

Rean hittade jag inget på jag fick snällt betala fullt pris =)

Men deras kläder är bra så det gör jag gärna.

Örk kajor på balkongen vill jag inte ha!!

Ha en skön söndag, jag har varit ute en sväng var tvungen att tanka bilen samt handla lite till middagen!!

kramen

Gunnar sa...

Snyggt fångat på kort! Så där ser det ut på många ställen idag. Det såg jag när vi var ute och promenerade

soffie sa...

blä för detta gråväder:( men nu ska vi visst få sol under veckan å då blir det iskallt istället :(

Mimmi sa...

Man kan ju trösta sig med när man ser dina bilder ..att snart .. så (förhoppningsvis )ser vi inga mer snö tak :)
kramizz:)

Lambergsfrua sa...

Härligt med extra markiser på balkongerna, men ack så förgängliga ;)

Varm kram
Lambergsfrua

södertö sa...

Snöblandat regn s.k. blask faller ner ifrån ovan. Ändå något positivt, det TÖAR!

Anonym sa...

Vi har lika fina markiser - men förmodligen kortvariga.

mammakero sa...

Snömarkiserna var lite speciella! Ja, det snöar här med. Dagen började med dimma och regn, så jag hoppades faktiskt att snön skulle försvinna, men inte det inte...
Du har fått en utmärkelse av mej!