14 augusti 2013

Vänerkryssning

I måndags var det dags för lite personalfest med det bästa cafét i stada! En hemlig resa var utlovad! Spännande värre...vart skulle vi ta vägen? Donau? Mja...

Alla fick fina T-shirts: 

Det bar iväg bort mot E18 med buss...efter tre varv i en rondell (!) så svängde vi inte av mot Grums...och inte mot Årjäng...men mot Säffle! Där kom vi fram till Duse udde och en fin restaurang som ligger precis vid Vänern, Fyren. 

Där fick vi fisksoppa med musslor! Och Tore fick många musslor...det var fler än jag som inte gillade såna där "havets läckerheter". Men soppan var god! 

Efter maten blev det frågesport på altanen! Schlagerlåtar man trodde man glömt. En sekunds betänketid gjorde det inte lättare precis :D Ja, vårt lag vann INTE! Men vi hade i alla fall tur med vädret! 

Sen fick vi checka in på en båt! Det blåste rätt bra...så det var som att åka Flumeride på Liseberg! Fast vi satt inomhytts eller vad det heter..så blöta blev vi inte. Men det gungade och guppade....

Men en sjöööman äääälskar havets våg! 

Vi åkte faktiskt bara den här lilla biten, från Duse udde till Åmål. Men det var en lång timme. Ingen blev dock sjösjuk...

Väl framme på torra land fick vi gå tipspromenad! 

Upp på berget! 

Sen var det fritt fram för badning (för de som ville...och somliga ville...)

Vi åt en tacobuffé i det fina Strandcaféet, och sjöng lite mycket sånger... 


Sen blev det dags att åka hem och vi hade sällskap av herr Måne...

"Hemma" på August var vaktspindeln alert! Ja, det var en hemlig resa som hette duga. Och ja, jag jobbade dagen efter på mitt vanliga jobb, och det gick hur bra som helst! 

5 kommentarer:

söderblöta sa...

Tur resan var hemlig. Haha, gungeligung men kul fick ni!

Hujeda mig vikken fasansfullt
motbjudande spindel. Är den utplanterad av någon som tröttnat på sitt husdjur, dödligt giftig
kanske???

Unknown sa...

Trevlig utflykt har ni varit på ser jag och ett trevligt inlägg blev det.
"Inomhytts" blir ett ord jag lägger på minnet.. :)
Ha det fortsatt gott!
/SA

soffie sa...

å vad roligt ni hade det, Jennifer trodde nästan hon skulle spy av allt gungande men som tur var gjorde hon inte det:)

AnnaKK sa...

Sicken utflykt!! "Sletet" gav onekligen bra utdelning tillbaka - iallafall om man har vett att uppskatta havets meny och guppiga båtfärder... :-D

Du borde förresten kolla upp kanalbåtsturer i England inför nästa års semester! Borde kunna passa dej/er!? Om jag har fattat det rätt så kan man hyra en pråm som man själv får segla längs med kanalerna under nån veckas tid eller så. :-)

Svar på fråga: Jag hade blivit medlockad av några kompisar till ett discotek i "långtbortistan" (Älmhult - hiskeliga 5 mil hemifrån!), den där lördagkvällen för 30 år sen. Första gången jag var dit, och hur det nu gick till så träffade jag maken där då - fast det var väl egentligen inte precis den kvällen vi blev ett par. Men iallafall!! :-) Med tanke på att han häromdagen blev "anklagad" för att inte ens ha fyllt 40 år än (det var några han träffade i jobbet som började undra hur gammal han egentligen är...), så ter sej det mötet än mer osannolikt - för isåfall hade han inte varit gammal nog att få komma in på discot den där augustikvällen 1983, och om han ändå hade plankat in så hade jag knappast lagt märke till en snoris i 8-årsåldern! ;-)

Mimmi sa...

Det var ingen dålig tur :) Och jisses som det gubbade .ser jag .. jag hade nog blivit sjösjuk ..tror jag .Det såg ut att ha varit en riktig riktig mysig tur ..och vädret var ju med er..för när åskan gick som attan här ..hade ni det ett ganska hyfsat väder :)
kramizz