01 augusti 2013

Bloggvänner och fåglar


Idag har det varit sådär underbart väder igen, sol, sol och sol! Jag är ju egentligen ingen soldyrkare, men när det inte är gôrvarmt (jättevarmt) så trivs jag i solen. Och om man då får träffa några av sina favoritbloggartjejor Sofie (som vi antagligen ska åka till Edinburgh i höst tillsammans med) och Ninni i Stadsträdgården så trivs jag ännu mer!  

I Stadsträdgården fanns det skojiga fåglar! 

Ringduva! (Aka duvjäveln när den sitter i björken på Bellevue och sjunger låter hoo, ho, ho, hooooooo!)

Och en NÖTKRÅKA! Eller...de var en hel familj tror jag, som plockade upp ekollon och annat godis från de fina träden där. Jag trodde först det var en sibirisk nötkråka, men de har längre och smalare näbb. Så detta är en icke-sibirisk nötkråka! 

Fin va?

Igår fotade jag denna lilla pippi på Café August, jag tror det är en rödhakeunge! 


Tyvärr hade jag inte vett att fota mina fina bloggvänner! Bara med mobilen...och hur man får över bilder från den till datorn har jag inte orkat ta reda på...men vi hade trevligt! 

4 kommentarer:

Ninni sa...

Finfina bilder !!

Jag brukar göra så att jag lägger upp bilden på facebook, sen hämtar jag dom därifrån när jag tar med mobilen..men det går säkert att göra på ett enklare sätt =)

Det var trevligt igår..nästa vecka har vi chans att töla lite mer..hihi

Kramen








mammakero sa...

Fina fågelbilder! Och jag är så avis för resan till Skottland!

Gunnar Deckare sa...

Kul med Nötkråkan! Den skulle jag vilja se. Vi hade den sibiriska på Stockfallet för ett antal år sen. Det fick jag bekräftat av ornitolog för själv ser jag ingen skillnad

Soffie sa...

Jättekul att ses :)