02 oktober 2012

Godis!

Måste bara visa en sån fin present sambon fick av sina fina spelkompisar! Choklad och vin! Och jag får nog hjälpa till att få slut på det här så småningom :) Det enda vi smakat på hittills är den avlånga chokladen med kanderade rosblad (!) och tranbär. Rosblad är nog nyttigt också...kanske ;) 

För övrigt var dagen igår en mycket regnig sådan. Morgonen började bra, men sen fylldes Klarälven på rätt bra, så nu är det mycket vatten i den. 

Och så en annan sak: SF:s biljettsystem=blä! Vi ska gå på en film på onsdag, och ringde och bokade platser igår. Då ska de hämtas ut en dag efter då man ringde, och filmstadsplejset öppnar inte förrän fem!! Det går ju inte...om jag ringer idag så kan de flytta fram uthämtningen till i morgon (onsdag). Biljetterna ska dock hämtas en timma innan filmen börjar. Vicket idiotiskt system! Har man bokat biljetter vill man väl inte vara där en hel timma innan! Hmpf...det måste väl gå att göra lättare...

Vilken film vi ska se? Jo, den här
som har fått väldigt bra kritik! Spännande!  

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Åh, vilken härlig present! :-D Lite annat än den korvlåda som maken fick i julklapp av nån uppdragsgivare. De flesta i den var typ oätliga... Ja, det räckte med att titta på dem, så visste man det!! ;-) Uäck, som vissa av dem såg ut...! 8-X

Vaddå knasigt biljettsystem. :-( Här är det väl sällan biografen blir fullsatt, men man kan boka platser i förväg om man vill. Och dem behöver man då rakt inte komma och sätta sej på en timme inne - men en kvart innan eller så ska man nog vara på plats, iallafall om det är en film som många vill se. Men i annat fall är nog platserna kvar ändå. :-)

Nonne sa...

Mums det där såg smaskigt ut.(torkar mig om munnen) Vilka underbara spelvänner sambon har!

SF har inte tänkt på allt, ffa inte den tänkta bekvämligheten o fördelen med att boka online. Jag har oxå svurit över deras idioti.

Ha det gott!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Wow ! Vilken fin present !!! Såg himlansch smjarrigt ut...

Biobiljetter som man förbokar är det likadant med häruppe ! Vansinnigt att man måste vara där så långt före...måste ju kunna gå att lösa enklare !

♥ ♥ ♥
KRAAAM EVA

mammakero sa...

Den filmen lät jättebra! Trots att den var fransk... De franska filmer jag sett har varit mer eller mindre underliga.
Fin present!
Vi brukar boka via internet och då har vi inte behövt vara där en timme innan.

soffie sa...

å vilka snälla spelkompisar, hoppas du hittar stövlar så du kan bli med på stolpjakt till helgen:)

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Idag bakade jag IGEN... :-D Men inga gaffelkakor - de är bortplockade från min favorit-lista, typ!! ;-)

Faktiskt så gjorde jag ett EGET recept - eller åtminstone en egen variant av äppelmuffins med utgångspunkt ifrån ett helt vanligt kladdkakerecept. Det var både kul och blev bra! Undrar om man kan jobba som kakdesigner!? 8-) Ja, det gamla bageriet inne i tätorten är väl i och för sej fortfarande till salu, men jag tror inte jag vill bli bagare direkt, utan mer en produktutvecklare bara...?

Hoppas filmen ikväll blir till belåtenhet! :-)

Gunnar sa...

Bara nyttigheter i den korgen. Vin och choklad i rimliga mängder är balsam för själen
Det var väldigt längesen jag ar på bio. Lite synd faktiskt.

i stora drag sa...

Vilken intressant present! Ja, chokladen åtminstone.

Går inte speciellt ofta på bio jag heller.
Hoppas filmen är bra.
/Pia

Lamebrgsfrua sa...

Choklad med rosenblad låter - delikat. Vilken fin present sambon fick. Tur att du kan hjälpa honom att njuta av den;)
Hoppas filmen var värt allt besvär för att få ut biljetterna. Håller med dig om att det är ett helknäppt system.
Kram,
Lambergsfrua