25 oktober 2012

Som ett paket på posten...

kom det små, små blad i en liten, liten påse. Jag har en bokvän i Göteborg som är lika intresserad av blommor som jag är och vi brukar byta skott och fröer. De här hade "råkat följa med henne hem" från gymmet tror jag...Jag vet inte vad det är för sort, någon blomkunnig person som kan tänkas veta? 

De sitter i lite vatten än, ska sätta ner dem i jord snart. 

Annars är det väldigt tjusigt på morgnarna när jag cyklar iväg till jobbet. Här är det centralsjukhuset som håller på att byggas ut. 

En massa lampor på väggen gör att det ser ut som raketer i vattnet! 

För övrigt har jag provlegat en soffa idag och beställt den! Tjoho! Jag slipper skruva ihop den själv, och den kommer även hem till oss alldeles själv. Tror jag...vi slipper hämta den i alla fall.. :D

6 kommentarer:

mammakero sa...

Tyvärr inte en susning om vilken blomma detta kan vara...
Hos oss håller de på och byter tak på båda kyrktornen, så nu har "byxekyrkan" fått blå nätstrumpor på!
Finfina bilder!

soffie sa...

vi ses imorrn,vilken färg blev det på soffan?

södersol sa...

Jag tror att det är en sulkkulent
av något slag.
Den behöver bara lite vatten, va bra!

Det ska bli spännande att få se "soffunderverket"!

ansepanse sa...

jag såg din kommentar om julen inne hos Soffie och var bara tvungen att titta in, jag känner och tycker precis likadant om julen som du
kramar

AnnaKK sa...

Vad bra att kunna byta blommor med nån så där. :-) KUL!!! Ja, jag fick ju frön av dej till de vita solhattarna ju. De lever än. Fast var mindre i år än i fjol...

Finemang att det har ordnat sej med soffa. Annars kunde du varit med på IKEA i Älmhult idag, där det pågår flyttrea. Folk var som vilda efter visningsmöblerna och skjutsade runt med stora soffor, gadrober, sängar och det ena med det tredje på vagnar härs och tvärs i hela varuhuset. Snacka om besvärligt att få hem de möblerna, asså!? 8-X Visserligen färdigmonterade då - men de flesta fick nog tusan montera isär dem ute på parkeringen, för att överhuvudtaget kunna få med sej sina fynd hem!? <:-)

Själv köpte jag bara små lätta saker som jag kunde bära i famnen ut till bilen. :-)

Gunnar sa...

Nej tyvärr vet jag inte vad det är för blomma. Vi skall handla möbler här också men tyvärr får vi skruva ihop dom själva.
Trevlig helg!