19 oktober 2012

Mera svanar!

Idag har det inte regnat på hela dagen! Än i alla fall...och jag cyklade ner till stan lite (jag har dragit på lite mer motljus här, den var lite tråkig innan, bilden) 


Jag tog en sväng runt Sandgrundsudden och där såg jag svanfamiljen! Och en kråka...

Svanarna tyckte inte att kråkan hade något där att göra: 

Men kråkor bryr sig inte om sånt där, och den här kråkan ville bada! 

Plask, tjoho!!


Kråkan har ju inte lika lång hals som svanarna, men det går bra att putsa ryggfjädrarna i alla fall: 

Svanarna däremot föredrog lite mer lugnare fjäderputsning: 

Chokladmassagen då, hur var den, undrar ni väl? Jo...den var väl som vilken annan massage som helst, fast det skulle vara nyttigt med kakaooljan...och det luktade väldigt gott, så gott att jag var tvungen att köpa två chokladkakor på vägen hem! :D

6 kommentarer:

Nonne sa...

Wow vilka läckra bilder du har idag. Gillar verkligen kråkans bad och svanungens kroppsspråk.

Mimmi sa...

Riktiga läckra bilder :)
Jag tror jag såg din svan familj idag ..vid älven inte långt från Scandic hotell ..Där såg jag i alla fall svanar,men vi var på motor vägen ,så ja .. som du då kan förstå ..då blev det inga bilder på dom ;)
Kramizz

Nette Cecilia sa...

Choklad inne och ute blev det då ,kul bilder på fåglarna ,kram Nette

sofie sa...

så vackra bilder du visar ,men blä för rusk men idag har det varit varmt å skönt men solen var är den?kram så ses vi på söndag:)

i stora drag sa...

Härliga bilder igen! Precis sådana har jag också fotat idag, fast min kråka badade inte och ingen av svanarna hade mer än en unge synlig!

Hmm, så chokladmassagen skulle bara skapa ett chokladbehov!?
Ha en fin helg! /Pia

Ninni sa...

Hihi goa bilder=)

Chokladmassage låter häftigt, var gjorde du den??

Ha en fin lördag, kram