21 februari 2009

And the winner is...

JAG! I kväll har jag haft en nära-livet-upplevelse och hallucinerat om köttbullssmörgåsar (mmm, tekaka med köttbullar i små skivor och lite rödbetssallad och en persiljekvist...) Tyvärr fanns det inga sådana hemma men barkis med ägg är inte dumt det heller. Dundermedicinen Coccilana har haft en positiv inverkan på mina luftrör så nu kan jag andas utan att hosta hela tiden. Sen blir man lite dåsig av den också och det är inte helt fel om man behöver sova...

Väntar med spänning på att kunna gå ut för då ska jag hämta Karin Fossums senaste bok på bibblan. Jag gillar att läsa hennes deckare med Konrad Seijer i huvudrollen. Stuart MacBride har kommit med en ny också och Minotaurserien är ju en stor favorit...

Tack alla ni som lämnat uppmuntrande kommentarer i min kamp mot de onda "planet-influenserna" :) Kosmisk påverkan är inte att leka med...

5 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas du är piggare imorrn så du kan gå ut lite i snön min karl har fått lunginflammation så det är hemskt att se han så dålig,
Hennes böcker är bra men jag har ej läst den nya,
må gott

Anonym sa...

Vad är en Mummy-lit? Eller de andra "lit-erna"? Ser du, jag är inte så allmänkunnig, som jag hoppats....

Unknown sa...

Kolla om de har Slutna Rum med Jennifer Egan på bibblan. Jag har den hemma och tror att den är jättebra. Tekoppen har läst den. Hon tyckte att den var jättebra. Tror att du gillar den.

Anonym sa...

Men jag har inte fattat att du har varit så totaldäckad. Lilla vän!
Det låter ändå som att du är på väg ut ur mörkret. Köttbullmackedrömmen tyder på det.
Kram från Lotta

Anonym sa...

HAHAHA! Längtar du fortfarande efter köttbullesmörgås?
Härligt, då är du nog på väg att bli frisk.... :)