24 februari 2009

Våga vägra semlor!

Ja, idag är det alltså FETTISDAGEN, som uttalas fet-tisdagen och inte fettis-dagen som jag såg på en skylt en gång, haha! Men fettis-dagen passar ju rätt bra för det är ju den sista dagen man får äta animaliskt fett om man ska fasta...men var semlorna kommer in just denna dagen har jag aldrig förstått. Semlor är för mig två deciliter hårt vispad grädde som man tar bort en liten slatt av och stoppar in lite bröd och mandelmassa, sen ett litet bröd som mössa och en herrans massa pudersocker ovanpå. Det måste vara minst 3000 kcal i en semla ;) Ja, jag ska då inte äta nån idag, det kanske ni har förstått, men ni som gillar semlor, jag tycker om er i alla fall!

Karin Fossums bok är redan utläst, den var inte som någon vanlig polisroman och polisen Seijer fick hålla sig i bakgrunden ganska mycket. Men den var spännande och rekommenderas!

Inga kommentarer: