27 februari 2009

Grodor o sånt

Alltså, jag kan inte låta bli att kolla på dödsannonser...de kan vara fascinerande och jag undrar ofta över tanken bakom med val av motiv och dikt och så. Idag såg jag i DN en liten GRODA i en dödsannons. Och det var ingen ung person utan ganska gammal man. Då undrar jag varför man väljer en groda? Var mannen med i någon grodbevaringsförening? Eller folkdanslag (små grodorna...) eller hade han varit grodman i unga dar? Det är sånt man aldrig lär få reda på, men undrar gör jag ju...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Förr läste jag ALLTID dödsannonserna, när jag hade dagstidningen. Men helst ska det vara GP eftersom det är åt "rätt" håll. Tyvärr kryper de längre ner i åren känns det som, eller är det jag som blivit till åren, kanske? :-/

Anonym sa...

Om man läser dödsannonserna på morgonen och inte är med så kan man ta en kopp kaffe i lugn och ro ;)

Anonym sa...

När jag läser tidningen (GP) så läser jag nästan alltid dödsannonserna, (så man vet om det är värt att dricka kaffe eller inte). Nejmen, det är kul att se om det är några riktiga gamlingar med. Usch så hemskt det låter. nejmen, jag får alltid en viss känsla över att bilden skapar en bild av personens personlighet och/eller liv. Det är coolt. :)

mvh Lisa