01 februari 2009

Tjugo frågor...eller nåt.

mammakero har en frågestund på sin blogg och har utmanat mig att svara på dessa frågor jag med. Okej, då kör vi:
När började du blogga?
I november 2008.
Varför började du blogga?
Jag läste Kajs blogg, om hennes kamp mot Mr. Hodgkins, en cancerform. Jag har alltid tyckt det varit roligt att skriva och tänkte att nu eller aldrig, det fanns mallar att starta med, så det gick smidigt att börja.
Vilken blogg läser du dagligen?
mammakero (hennes bilder...wow), min sons (han ligger ofta på bloggtoppen), Ylwas blogg (när hon uppdaterar den ;)
Vad är det bästa och det sämsta med att blogga?
Det bästa är att jag får utlopp för mitt skrivintresse och att jag kan lägga upp lite bilder här. Sen är det så himla roligt med snälla kommentarer!
Det sämsta är när jag har dåligt samvete för att jag inte skrivit nåt roligt på några dagar. Livet är inte roligt jämt.
Vad får dig att blogga?
För det mesta är det små händelser i vardagen jag lägger märke till (bananskalen...) eller något jag läst och reflekterar över.
Vilka bloggar läser du?
Sådana som har ett bra språk...jag är lite allergisk mot språkmissbruk och stavfel...även om jag naturligtvis inte är helt ofelbar själv. ;)
Hur gammal är du?
Nyss fyllt 52.
Hur lång är du?
165 cm över havet.
Vad jobbar du med?
Jobbar?
Vad gör du på fritiden?
Eftersom jag har gott om sådan än så länge så läser jag MYCKET, skriver i forumet bokcirklar.se, fotograferar, cyklar.
Beskriv dig själv med tre ord?
Smal, positiv och frusen!
Hur ser din familj ut?
Sambo och en son som bor i Örebro och pluggar på Universitet. Jag är också gammelmoster!
Hur bor du?
I en tvåa med en stor balkong som snart ska fyllas med växter igen! Där bor också en korsspindel.
Vad önskar du dig?
Ett långt och friskt liv, både till mig själv och en annan person.
Om du fick resa vart du ville, vart skulle du resa då?
Till Antarktis och titta på pingvinerna! Till Sicilien för de har så god mat där!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du svarade på frågorna och det var så roligt att läsa svaren! Kram!

Anonym sa...

roligt att läsa lite om dej,
gokväll