16 mars 2009

En liten lanthandel i Provence



Nu har jag sett på denna ganska trevliga franska film. Den handlar om en ung man som kommer tillbaka till sin barndoms by för att hjälpa sin mamma med lanthandeln när hans far måste vila efter en hjärtinfarkt. Det är inte helt problemfritt och det finns många olösta relationsproblem som går långt tillbaka i tiden. Det är snabba klipp i filmen och ibland hängde jag inte med riktigt. Men landskapet i Provence går inte av för hackor...oooouuuu, det var värt att se filmen bara för att få dregla lite över bergen i Provence, och ljuset, ljuset...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Provences ljus har nått hit! Idag strålande sol!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

En av mina favoritfilmer är fransk. The Closet heter den och rekommenderas varmt om man känner för en komedi:-)

Anonym sa...

Håller med. Så mysig film. Speciellt som jag har en del av mitt hjärta i Provence.