26 mars 2009

Vov vov!

Don Winslow, varför har jag inte upptäckt dig förut. Vilken bok jag läser! " I hundarnas våld" heter den, och den handlar inte om hundar som styr ditt hem, utan om mafiosos, knarkkarteller i Mexico och USA och lite grand om kärlekens besynnerliga vägar...200 sidor in i denna 629-sidorsbok är jag helt såld på språket, miljöbeskrivningarna och personbeskrivningarna.

Nu måste jag kolla om han skrivit något mer som är översatt. Två av hans tidigare böcker har filmats, en med Robert DeNiro i huvudrollen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för boktipset,den författaren har jag ej läst nåt av ska lägga den på minnet.
Ha en go kväll

Anonym sa...

Har aldrig spelat det men har många spel så ska skaffa det med,böcker läser jag bara som handlar om blommor mm,men frugan läser böcker och samlar så vi snart får bygga ut,ska tipsa henne,nej nu får det bli en ask friska fläktar,kram.