03 mars 2009

Karlstadbussen som gick upp i rök

Igår gick jag ut kl. 10.40 för att ta bussen ner till stan. Jag såg att bussen kom på andra sidan vägen och åkte ner mot Zakrisdal (där den vänder). På busshållsplatsen finns en liten digitalklocka där det står hur många minuter det är kvar tills bussen kommer och den visade på 4. Jag väntade en stund, klockan gick ner på 0...det kom ingen buss. Sen plötsligt står det 28 minuter på digitalen och jag väntade i 10 minuter till...ingen buss! Då gick jag hem och ringde till Swebus och pratade med en trevlig karl som försökte reda ut vad som hänt, en buss på väg till Zakrisdal kan ju inte försvinna sa han. Nä, det kan den liksom inte... Han försökte kolla på deras GPS-system och hummade om att det här var märkligt...men mer än så fick jag inte reda på. Jag gick ner och tog nästa buss och den kom i tid. Dagens mysterium!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hmm lät ju helskumt,
han hoppa nog över den hållplatsen kanske,
Go kväll

Anonym sa...

Hmmmmmmmmmmmm, bananmannen i faggorna, stannade bussen, tog en promenad till spåret och droppade sitt skal.............hmmmmmmmm

Anonym sa...

Bananmannen kanske kapade bussen och tvingade den att köra över isen till Grums? Vad vet jag???

Kikki Ahlstedt Karlsson sa...

Kanske kände den våren i luften å drog söderut ...:))