15 mars 2009

I´ll been a wild rover....


S:t Patrick är Irlands skyddshelgon och de firar sin nationaldag den 17:e mars. Denne man anses ha tagit kristendomen till Irland och också drivit bort ormarna från ön. Det finns alltså inga ormar på Irland. (och inte heller på bl.a. Nya Zeeland, Azorerna eller Hawaii)

Själva firandet på Irland går ut på att dricka mycket Guinness och ha på sig gröna kläder. Ungefär. Här skippar vi kläderna och går mest in för Guinnessen.

Fast ett glas rött är inte fel det heller. Guinness är inte gott...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ledsen, men inte det röda heller. Tur att vatten är smaklöst så man kan hiva hur mycket som helst. Ev kan jag tänka mej en flaska Lapin Kulta (eller fler), men kommer knappt ihåg hur dom ser ut. Det blir ju inte varje år. Gött att kunna ta bilen.
Kram
12nov

Anonym sa...

Fast jag har ju min Grålle (cykel) och än så länge får man cykla fast man druckit ett glas rött!

Anonym sa...

läste en artikel om att förbud mot alkoholintag vid cykelfärd ska införas senast 2011 då förnuftet försvinner och hjälmen glöms efter
endast ett glas rött/vitt, 6cl sprit, 2 öl eller 2,5 flaskor cider.
Själv cyklar jag aldrig, jag förlitar mig på vit eller svart taxi, tryggast så då min balans har försämrats med stigande ålder.
Något att tänka på för dig....taxi alltså, färg får du välja själv.

Anonym sa...

Eftersom jag inte har någon hjälm kan jag inte heller glömma denna! Smart va? Taxi har jag inte åkt sedan 2007 tror jag...